Gazdaság,  Hírek

A Target eladásai megugrottak a Trump által bevezetett vámok hatására

A Target, az Egyesült Államok egyik jelentős kiskereskedelmi lánca, drasztikusan csökkentette idei elvárásait, miután az értékesítései jelentős visszaesést mutattak. A cég vezetősége a „nagyon kihívásokkal teli környezetet” okolta a csökkenésért, amelyet a kereskedelmi tarifák bevezetése kísért. A legfrissebb adatok szerint a Target értékesítései 5,7%-kal estek vissza a májusig tartó három hónapban, miközben a cég egy korábbi döntése, amely a sokszínűség, egyenlőség és befogadás (DEI) célkitűzéseinek megszüntetését jelentette, széleskörű kritikát váltott ki.

Brian Cornell, a Target vezérigazgatója, kijelentette, hogy az árképzésről szóló döntések a kiskereskedő azon erőfeszítéseitől függenek, hogy több terméket szerezzenek be az Egyesült Államokban, és csökkentsék a Kínától való függőséget. „Ez nagyon fontos szerepet fog játszani” – mondta a cég eredményeit követően. A Walmarttal ellentétben, amelynek bevételei jelentős részét alapvető élelmiszerekkel, mint például banán, tej, vécépapír és sampon értékesítése adja, a Target nagyobb részesedéssel bír a nem alapvető termékek terén, mint például bútorok és szépségápolási cikkek. A cég a legtöbb ilyen terméket Kínából szerzi be, a boltjához tartozó termékek 30%-a származik az országból. Ez az arány 2017-ben még 60% volt, de az elemzők szerint a növekvő importtarifák hatását nehéz lesz kezelni.

Donald Trump, az Egyesült Államok elnöke, számos országra kivetett tarifákat azóta, hogy visszatért a Fehér Házba, abban a reményben, hogy ösztönözni fogja az amerikai gyártást és munkahelyeket teremt. Az elnök célja, hogy a vásárlók és a vállalkozások inkább amerikai termékeket válasszanak, de a közgazdászok figyelmeztettek arra, hogy ez az intézkedés a vásárlói árak emelkedéséhez vezethet. Az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi háborúban mindkét fél megállapodott a vámok csökkentéséről, ami enyhítette a feszültséget a világ két legnagyobb gazdasága között. Azonban az amerikai importvámok a kínai termékekre továbbra is magasabbak maradtak, mint korábban, 30%-os szinten.

Rick Gomez, a Target kereskedelmi igazgatója, elmondta, hogy a cég tárgyalásokat folytat a beszállítókkal, és igyekszik bővíteni a beszállítói kört Kínán kívül is, miközben az megrendelések időzítését és mennyiségét is módosítják. „Ezek az erőfeszítések várhatóan ellensúlyozni fogják a többlet vámkitettség túlnyomó részét” – tette hozzá. A Walmart a múlt héten bejelentette, hogy áremelést tervez a tarifák miatt, amire Trump azt mondta, hogy a szupermarketnek „el kellene viselnie a vámokat” a behozott áruk esetében, ahelyett, hogy ezt a költséget a vásárlókra hárítaná.

A Target szerdán bejelentette, hogy most már alacsony egyszámjegyű csökkenéssel számol az éves értékesítések terén, míg korábban körülbelül 1%-os növekedést vártak. Januárban a Target bejelentette, hogy megszünteti DEI céljait. A Trump-adminisztráció ellenzi az ilyen politikákat, ami arra késztette a nagyvállalatokat, hogy csökkentsék a hasonló kezdeményezéseket. A céget egy részvényesi csoport is beperelte az idén, amelyet a floridai Riviera Beach Police Pension Fund vezetett, arra hivatkozva, hogy a Target megtévesztette őket azzal, hogy állítólag eltitkolta a DEI politikájával kapcsolatos kockázatokat.

A perben említették a 2023-as visszhangot, amely a boltjaikban árusított LGBTQ+ termékek miatt alakult ki, és ami mind a cég értékesítéseit, mind a részvényárfolyamát csökkentette, valamint bojkottokat indított. Cornell elmondta, hogy a DEI politikák egyes elemeinek visszavonása szerepet játszott az első negyedéves teljesítményben, de nem tudta pontosan megbecsülni annak hatását. Az üzleti környezet folyamatosan változik, és a Target számára kulcsfontosságú, hogy alkalmazkodjon a piaci kihívásokhoz, miközben megőrzi a vásárlói hűséget és a cég értékesítési teljesítményét.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/c30885gj1leo

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük